Spełnij dziecięce marzenia razem z siecią Kaufland i Fundacją Mam Marzenie

Przypadający na 25 września Światowy Dzień Marzeń to idealny czas nie tylko dla marzycieli – to również doskonała okazja do działania i wsparcia realizacji najskrytszych pragnień dzieci, których pogoń za szczęściem została utrudniona przez niespodziewany, ciężki stan zdrowia. Aby podarować uśmiech chorym dzieciom – podopiecznym Fundacji Mam Marzenie, sieć Kaufland organizuje w swoich marketach specjalne zbiórki.

Już w sobotę 24 września, czyli w przeddzień Światowego Dnia Marzeń, Kaufland wspólnie z Fundacją Mam Marzenie, przeprowadzą w 46 marketach na terenie całej Polski akcję poświęconą podopiecznym Fundacji. Klienci sklepów mogą włączyć się w zbiórkę, przekazując datki finansowe wolontariuszom Fundacji. Całkowity dochód zostanie przeznaczony na realizację marzeń, które pozwolą choć na chwilę zapomnieć najmłodszym o chorobie i wnieść radość oraz siłę do walki o zdrowie. Wolontariusze pojawią się w wybranych sklepach sieci. Szczegółowa lista marketów biorących udział w zbiórce znajduje się poniżej:

  • Białystok, Wierzbowa 2
  • Bydgoszcz, ul. Skarżyńskiego 8
  • Bydgoszcz, ul. Solskiego 5
  • Bydgoszcz, ul. Wojska Polskiego 16
  • Chełm, al. 3 Maja 20
  • Chorzów, ul. 3 Maja 185
  • Dębica, ul. Rzeszowska 115
  • Gdańsk, ul. Cienista 30
  • Gdynia, ul. Morska 82
  • Gorzów Wielkopolski, ul. Jana Matejki 96
  • Inowrocław, ul. Poznańska 100
  • Katowice, Brynowska 6
  • Katowice, Chorzowska 107
  • Kędzierzyn Koźle, ul. Kozielska 36
  • Kielce, Massalskiego 3
  • Kraków, ul. Bratysławska 4
  • Kraków, ul. Norymberska 1
  • Kraków, ul. Wielicka 259
  • Lublin, ul. Orkana 4
  • Łódź, ul. Kilińskiego 296
  • Łódź, ul. Puszkina 50
  • Łódź, ul. Walerego Wróblewskiego 68
  • Łódź, ul. Zgierska 104 A
  • Mrągowo, ul. Wolności 4 C
  • Olsztyn, ul. Metalowa 2
  • Opole, ul. Budowlanych 4 B
  • Poznań, Aleja Solidarności 42
  • Poznań, ul. Opieńskiego 1
  • Prudnik, ul. Wiejska 4
  • Rzeszów, ul. Okulickiego 14 A
  • Swarzędz, ul. Polna 24
  • Szczecin, ul. Ofiar Oświęcimia 14 B
  • Świdnik, ul. Krępiecka 3
  • Tczew, ul. Kwiatowa 17
  • Toruń, ul. gen. Józefa Bema 44-58
  • Wałbrzych, ul. Długa 4 B
  • Warszawa, ul. Batalionów Chłopskich 73
  • Warszawa, ul. Birżańska 1
  • Warszawa, ul. gen. Fieldorfa 41
  • Warszawa, ul. Korkowa 165 A
  • Warszawa, ul. Stalowa 60/64
  • Wrocław, ul. Bardzka 1 A
  • Wrocław, ul. Legnicka 62
  • Września, ul. Miłosławska 10
  • Zielona Góra, Lwowska 2
  • Zielona Góra, ul. Energetyków 2A

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

INFORMACJA O FUNDACJI MAM MARZENIE

Organizacja pożytku publicznego, która od 19 lat pomaga chorym dzieciom w spełnianiu ich marzeń. W pracę na rzecz Fundacji zaangażowani są jedynie wolontariusze, którzy poświęcają swój czas, aby jak najwięcej dzieci mogło zrealizować swoje wymarzone cele. Fundacja posiada 16 oddziałów, co pomaga w dotarciu do dzieci w całej Polsce.

Celem Fundacji Mam Marzenie jest spełnianie marzeń dzieci w wieku 3-18 lat, które cierpią na choroby zagrażające ich życiu. Przez swoją działalność Fundacja pragnie dostarczyć chorym dzieciom i ich rodzinom niezwykle ciekawych i niezapomnianych wrażeń. Realizacja marzeń pozwoli choć na chwilę zapomnieć im o cierpieniu, a także wniesie w ich życie radość oraz motywację i siłę do walki z chorobą.

Warto wiedzieć

Ważnym elementem w rozwoju wychowania przedszkolnego było powstanie w 1932 roku wymienionej już Ustawy o rozwoju szkolnictwa. Określiła ona dla kogo organizuje się przedszkola, lecz nie sprecyzowała czym one mają one być i jaki będzie ich związek z szkołą. Zamiast programu Ministerstwo Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego wydało poradnik pod tytułem: „Rady i wskazówki dla wychowawczyń w przedszkolach (ochronkach)”.

W 1945 roku na Ogólnopolskim Zjeździe Oświatowym wysunięto postulat w sprawie obowiązkowego wychowania przedszkolnego w co najmniej dwuletnich (dla 5 i 6-latków) przedszkolach. Ich celem było stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju dzieci, przysposobienia do życia społecznego oraz do wykonywania obowiązku szkolnego. W tych czasach wyraźna była tendencja do centralizacji w zarządzaniu przedszkolami. Rozwój edukacji ma charakter działalności ujęty w jednolity system związany z przemianami ustrojowymi państwa. W latach sześćdziesiątych zlikwidowano  sieć przedszkoli prowadzonych przez zrzeszenia katolików „Caritas”, jednocześnie rozszerzając sieć przedszkoli. Od 1958 roku zaczęły  powstawać ogniska przedszkole oraz przedszkola przy szkołach podstawowych.

Ustawa o rozwoju oświaty i wychowania z 1961 roku ustaliła cele wychowania przedszkolnego:
- Wszechstronny rozwój dzieci
- Przygotowanie do nauki w szkole
- Pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu opieki wychowawczej
Stała się ona podstawą opracowania programu wychowania przedszkolnego oraz statutu przedszkola. Od 1977 roku zaczęto upowszechniać wychowanie przedszkolne obejmując nim rocznik sześciolatków, przygotowano dla nich specjalny program pracy wprowadzający naukę czytania opartą na znajomości 22 liter.  Spowodowało to szeroką publiczną dyskusję na temat czy nauka nie zdominuje podstawowego czynnika wychowawczego małych dzieci-zabawy. 

Jak widzimy na przestrzeni lat polski przedszkola zmieniały się pod wpływem różnych koncepcji pedagogicznych oraz w zależności od ustroju. Od placówek o charakterze opiekuńczym do wychowawczo-dydaktycznych. Na początku lat dziewięćdziesiątych pojawiły się dwie krańcowe postawy wobec przedszkoli. Jedna niechętna traktująca przedszkole jako „przeżytek komunizmu” czy jako „ochronkę” i druga wskazująca na stymulujące znaczenie przedszkola dla rozwoju dziecka.

Przybywa przedszkoli i dzieci w przedszkolach, a w miastach – przedszkolaków dowożonych z okolicznych gmin wiejskich – wynika z danych GUS.

Główny Urząd Statystyczny opublikował raport „Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2018/19”, w którym przedstawia stan i dynamikę zmian systemu oświaty.

W roku szkolnym 2018/19 funkcjonowało 22,2 tys. (wzrost o 0,2 tys. w porównaniu z poprzednim rokiem szkolnym) formalnie zarejestrowanych placówek wychowania przedszkolnego: 12,5 tys. przedszkoli, 7,9 tys. oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, 0,1 tys. zespołów wychowania przedszkolnego oraz 1,6 tys. punktów przedszkolnych.

W stosunku do poprzedniego roku szkolnego liczba placówek wzrosła o 0,8 proc. Liczba przedszkoli zwiększyła się o 389 (3,2 proc.), w tym o 112 (2,8 proc.) placówek na wsi. Zmniejszyła się natomiast liczba oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych (o 1,3 proc.), punktów przedszkolnych (o 6 proc.) i zespołów wychowania przedszkolnego (o 2,6 proc.).

Przedszkola stanowiły ponad połowę (56,6 proc.) wszystkich placówek wychowania przedszkolnego, przy czym 67,6 proc. przedszkoli zlokalizowanych było w miastach.

Z danych GUS wynika, że liczba dzieci w placówkach wychowania przedszkolnego zlokalizowanych w miastach stanowiła 103,4 proc. dzieci w wieku 3-6 lat (wzrost o 3,5 p.proc. w porównaniu z rokiem szkolnym 2017/18). Udział przekroczył 100 proc. ze względu na uczęszczanie na zajęcia dzieci dowożonych z gmin wiejskich.

Wskaźnik upowszechniania edukacji przedszkolnej wśród dzieci w wieku 3-5 lat w Polsce wyniósł 87,3 proc. Zwiększył się o 2,6 p.proc. w stosunku do poprzedniego roku szkolnego.

„Jest to kolejny rok, w którym odnotowano wzrost liczby dzieci uczestniczących w wychowaniu przedszkolnym co oznacza, że jest to już stały trend niezależny od grupy wiekowej i województwa” – podkreśla GUS.

W minionych 10 latach prowadzenie niepublicznej placówki wychowania przedszkolnego stało się dla wielu właścicieli interesującą propozycją biznesową wynikającą z rosnącego popytu na usługi edukacyjne w nieco alternatywnym kształcie. Bogata oferta, zwłaszcza w dużych miastach, zapewnia klientów, a to powoduje, iż liczba placówek prywatnych z roku na rok się powiększa.

Liczba przedszkoli prowadzonych przez podmioty prywatne według danych GUS w roku szkolnym 2017/2018 przedstawia poniższa tabela („Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2017/18, GUS 2018”). Tabela ujawnia różnorodność podmiotów prowadzących placówki przedszkolne innych niż jednostki samorządu terytorialnego. Zdecydowanie najwięcej przedszkoli niepublicznych prowadzonych jest przez osoby fizyczne, natomiast najwięcej miejsc mają placówki prowadzone przez organizacje wyznaniowe oraz spółki prawa handlowego. Najwięcej dzieci przebywa jednak w placówkach prowadzonych przez osoby fizyczne.

Najbardziej ekonomiczne wykorzystanie oferowanych miejsc odnotowuje się w placówkach prowadzonych przez organizacje związkowe i wyznaniowe, które także mają największą liczbę dzieci przypadającą na jeden oddział. 

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *