Spełnij dziecięce marzenia razem z siecią Kaufland i Fundacją Mam Marzenie

Przypadający na 25 września Światowy Dzień Marzeń to idealny czas nie tylko dla marzycieli – to również doskonała okazja do działania i wsparcia realizacji najskrytszych pragnień dzieci, których pogoń za szczęściem została utrudniona przez niespodziewany, ciężki stan zdrowia. Aby podarować uśmiech chorym dzieciom – podopiecznym Fundacji Mam Marzenie, sieć Kaufland organizuje w swoich marketach specjalne zbiórki.

Już w sobotę 24 września, czyli w przeddzień Światowego Dnia Marzeń, Kaufland wspólnie z Fundacją Mam Marzenie, przeprowadzą w 46 marketach na terenie całej Polski akcję poświęconą podopiecznym Fundacji. Klienci sklepów mogą włączyć się w zbiórkę, przekazując datki finansowe wolontariuszom Fundacji. Całkowity dochód zostanie przeznaczony na realizację marzeń, które pozwolą choć na chwilę zapomnieć najmłodszym o chorobie i wnieść radość oraz siłę do walki o zdrowie. Wolontariusze pojawią się w wybranych sklepach sieci. Szczegółowa lista marketów biorących udział w zbiórce znajduje się poniżej:

  • Białystok, Wierzbowa 2
  • Bydgoszcz, ul. Skarżyńskiego 8
  • Bydgoszcz, ul. Solskiego 5
  • Bydgoszcz, ul. Wojska Polskiego 16
  • Chełm, al. 3 Maja 20
  • Chorzów, ul. 3 Maja 185
  • Dębica, ul. Rzeszowska 115
  • Gdańsk, ul. Cienista 30
  • Gdynia, ul. Morska 82
  • Gorzów Wielkopolski, ul. Jana Matejki 96
  • Inowrocław, ul. Poznańska 100
  • Katowice, Brynowska 6
  • Katowice, Chorzowska 107
  • Kędzierzyn Koźle, ul. Kozielska 36
  • Kielce, Massalskiego 3
  • Kraków, ul. Bratysławska 4
  • Kraków, ul. Norymberska 1
  • Kraków, ul. Wielicka 259
  • Lublin, ul. Orkana 4
  • Łódź, ul. Kilińskiego 296
  • Łódź, ul. Puszkina 50
  • Łódź, ul. Walerego Wróblewskiego 68
  • Łódź, ul. Zgierska 104 A
  • Mrągowo, ul. Wolności 4 C
  • Olsztyn, ul. Metalowa 2
  • Opole, ul. Budowlanych 4 B
  • Poznań, Aleja Solidarności 42
  • Poznań, ul. Opieńskiego 1
  • Prudnik, ul. Wiejska 4
  • Rzeszów, ul. Okulickiego 14 A
  • Swarzędz, ul. Polna 24
  • Szczecin, ul. Ofiar Oświęcimia 14 B
  • Świdnik, ul. Krępiecka 3
  • Tczew, ul. Kwiatowa 17
  • Toruń, ul. gen. Józefa Bema 44-58
  • Wałbrzych, ul. Długa 4 B
  • Warszawa, ul. Batalionów Chłopskich 73
  • Warszawa, ul. Birżańska 1
  • Warszawa, ul. gen. Fieldorfa 41
  • Warszawa, ul. Korkowa 165 A
  • Warszawa, ul. Stalowa 60/64
  • Wrocław, ul. Bardzka 1 A
  • Wrocław, ul. Legnicka 62
  • Września, ul. Miłosławska 10
  • Zielona Góra, Lwowska 2
  • Zielona Góra, ul. Energetyków 2A

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

INFORMACJA O FUNDACJI MAM MARZENIE

Organizacja pożytku publicznego, która od 19 lat pomaga chorym dzieciom w spełnianiu ich marzeń. W pracę na rzecz Fundacji zaangażowani są jedynie wolontariusze, którzy poświęcają swój czas, aby jak najwięcej dzieci mogło zrealizować swoje wymarzone cele. Fundacja posiada 16 oddziałów, co pomaga w dotarciu do dzieci w całej Polsce.

Celem Fundacji Mam Marzenie jest spełnianie marzeń dzieci w wieku 3-18 lat, które cierpią na choroby zagrażające ich życiu. Przez swoją działalność Fundacja pragnie dostarczyć chorym dzieciom i ich rodzinom niezwykle ciekawych i niezapomnianych wrażeń. Realizacja marzeń pozwoli choć na chwilę zapomnieć im o cierpieniu, a także wniesie w ich życie radość oraz motywację i siłę do walki z chorobą.

Warto wiedzieć

W Polsce dostęp do edukacji przedszkolnej jest niepełny i nierówny. Wynika to ze zbyt małej liczby placówek na obszarach wiejskich, ale też z rozpowszechnionego przekonania, jakoby dziecko w wieku trzech-czterech lat lepiej się rozwijało, pozostając tylko w środowisku rodzinnym.

Zmiany w systemie oświaty wprowadzone ustawą z 2015 roku przywróciły obowiązek szkolny dla dzieci siedmioletnich oraz zlikwidowały obowiązek przedszkolny dla dzieci pięcioletnich. Pogłębiło to problem dostępności przedszkoli: sześciolatki zostały w przedszkolach, „zabierając” miejsca dla trzy-, cztero- i pięciolatków, zwłaszcza na terenach wiejskich. Dane wskazują, że w 2018 roku na terenach wiejskich prawie 40% dzieci trzy- i czteroletnich nie miało dostępu do wychowania przedszkolnego. Warto też podkreślić, że ograniczenie obowiązku przedszkolnego do dzieci sześcioletnich oraz podniesienie do lat siedmiu wieku rozpoczynania szkoły obniża szanse edukacyjne, zwłaszcza w przypadku dzieci mieszkających na wsi oraz pochodzących z rodzin o niskim kapitale kulturowym.

W opracowanej na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej analizie społeczno-gospodarczej wskazuje się na gorszą sytuację dzieci mieszkających na wsi: „Poziom udziału dzieci w wieku 3-5 lat w wychowaniu przedszkolnym systematycznie wzrasta, ale dysproporcje pomiędzy miastem a wsią zmniejszyły się tylko nieznacznie. Podczas gdy w miastach w zasadzie wszystkie dzieci są już objęte wychowaniem przedszkolnym, to na obszarach wiejskich w 2018 r. było to 67% dzieci. Wzrost udziału w edukacji przedszkolnej spowolnił od momentu zniesienia obowiązku przedszkolnego dla pięciolatków. Jeżeli trend wzrostowy będzie się utrzymywał, to do 2024 r. wychowaniem przedszkolnym powinny zostać objęte niemal wszystkie dzieci w kraju, należy jednak sądzić, że będzie to możliwe pod warunkiem kontynuacji inwestycji (w tym w placówki, ale i dostępność transportową) i zachęt na obszarach, na których udział w edukacji przedszkolnej jest niższy, zwłaszcza na obszarach wiejskich”.

Doświadczenia ostatnich lat pokazują, że władze samorządowe doceniają wagę wczesnodziecięcej opieki i edukacji. Jednak przy obecnym poziomie zadłużenia gmin oraz obciążeniu dodatkowymi kosztami związanymi z wprowadzaniem nowej reformy edukacji, nie są one w stanie wygospodarować samodzielnie środków pozwalających na zapewnienie miejsc w przedszkolu wszystkim dzieciom, które rodzice chcieliby tam posłać.

W Polsce dostęp do edukacji przedszkolnej jest niepełny i nierówny. Wynika to ze zbyt małej liczby placówek na obszarach wiejskich, ale też z rozpowszechnionego przekonania, jakoby dziecko w wieku trzech-czterech lat lepiej się rozwijało, pozostając tylko w środowisku rodzinnym.

Zmiany w systemie oświaty wprowadzone ustawą z 2015 roku przywróciły obowiązek szkolny dla dzieci siedmioletnich oraz zlikwidowały obowiązek przedszkolny dla dzieci pięcioletnich. Pogłębiło to problem dostępności przedszkoli: sześciolatki zostały w przedszkolach, „zabierając” miejsca dla trzy-, cztero- i pięciolatków, zwłaszcza na terenach wiejskich. Dane wskazują, że w 2018 roku na terenach wiejskich prawie 40% dzieci trzy- i czteroletnich nie miało dostępu do wychowania przedszkolnego. Warto też podkreślić, że ograniczenie obowiązku przedszkolnego do dzieci sześcioletnich oraz podniesienie do lat siedmiu wieku rozpoczynania szkoły obniża szanse edukacyjne, zwłaszcza w przypadku dzieci mieszkających na wsi oraz pochodzących z rodzin o niskim kapitale kulturowym.

W opracowanej na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej analizie społeczno-gospodarczej wskazuje się na gorszą sytuację dzieci mieszkających na wsi: „Poziom udziału dzieci w wieku 3-5 lat w wychowaniu przedszkolnym systematycznie wzrasta, ale dysproporcje pomiędzy miastem a wsią zmniejszyły się tylko nieznacznie. Podczas gdy w miastach w zasadzie wszystkie dzieci są już objęte wychowaniem przedszkolnym, to na obszarach wiejskich w 2018 r. było to 67% dzieci. Wzrost udziału w edukacji przedszkolnej spowolnił od momentu zniesienia obowiązku przedszkolnego dla pięciolatków. Jeżeli trend wzrostowy będzie się utrzymywał, to do 2024 r. wychowaniem przedszkolnym powinny zostać objęte niemal wszystkie dzieci w kraju, należy jednak sądzić, że będzie to możliwe pod warunkiem kontynuacji inwestycji (w tym w placówki, ale i dostępność transportową) i zachęt na obszarach, na których udział w edukacji przedszkolnej jest niższy, zwłaszcza na obszarach wiejskich”.

Doświadczenia ostatnich lat pokazują, że władze samorządowe doceniają wagę wczesnodziecięcej opieki i edukacji. Jednak przy obecnym poziomie zadłużenia gmin oraz obciążeniu dodatkowymi kosztami związanymi z wprowadzaniem nowej reformy edukacji, nie są one w stanie wygospodarować samodzielnie środków pozwalających na zapewnienie miejsc w przedszkolu wszystkim dzieciom, które rodzice chcieliby tam posłać.

Pierwsze lata życia dziecka decydują o jego rozwoju i dalszych losach. Znacząca część możliwości intelektualnych człowieka kształtuje się w pierwszych latach życia. Większość wrodzonych predyspozycji rozwija się intensywnie w wieku przedszkolnym, dotyczy to także zdolności uczenia się. Działania edukacyjne, stymulowanie rozwoju intelektualnego i społecznego dziecka przynoszą najlepsze rezultaty właśnie w okresie przedszkolnym. Jest to także najlepszy okres na zapobieganie ewentualnym trudnościom w nauce – niwelowanie dysharmonii rozwojowych, terapię zaburzeń, wyrównywanie zaniedbań środowiskowych. Umiejętności, które małe dzieci wynoszą z przedszkola, procentują w szkole lepszymi wynikami w nauce, a w dorosłym życiu lepszym funkcjonowaniem społecznym i zawodowym.

Zapewnienie lepszego dostępu najmłodszych dzieci do edukacji to najskuteczniejszy sposób na wyrównywanie szans edukacyjnych. Dlatego tak ważne jest inwestowanie w edukację małych dzieci.

Priorytetem rządu w obszarze edukacji jest zapewnienie wysokiej jakości, włączającej (integracyjnej) i dostępnej, także cenowo, edukacji przedszkolnej dla dzieci w wieku od 3. roku życia do rozpoczęcia edukacji szkolnej, stanowiącej odpowiedź na zmiany demograficzne, konieczność zapewniania dzieciom odpowiedniej wiedzy, umiejętności i kompetencji na przyszłość, przeciwdziałania zagrożeniu przedwczesnym zakończeniem nauki szkolnej, ubóstwem i wykluczeniem społecznym oraz stwarzania warunków do osiągania sukcesów w życiu dorosłym.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *