Spełnij dziecięce marzenia razem z siecią Kaufland i Fundacją Mam Marzenie

Przypadający na 25 września Światowy Dzień Marzeń to idealny czas nie tylko dla marzycieli – to również doskonała okazja do działania i wsparcia realizacji najskrytszych pragnień dzieci, których pogoń za szczęściem została utrudniona przez niespodziewany, ciężki stan zdrowia. Aby podarować uśmiech chorym dzieciom – podopiecznym Fundacji Mam Marzenie, sieć Kaufland organizuje w swoich marketach specjalne zbiórki.

Już w sobotę 24 września, czyli w przeddzień Światowego Dnia Marzeń, Kaufland wspólnie z Fundacją Mam Marzenie, przeprowadzą w 46 marketach na terenie całej Polski akcję poświęconą podopiecznym Fundacji. Klienci sklepów mogą włączyć się w zbiórkę, przekazując datki finansowe wolontariuszom Fundacji. Całkowity dochód zostanie przeznaczony na realizację marzeń, które pozwolą choć na chwilę zapomnieć najmłodszym o chorobie i wnieść radość oraz siłę do walki o zdrowie. Wolontariusze pojawią się w wybranych sklepach sieci. Szczegółowa lista marketów biorących udział w zbiórce znajduje się poniżej:

  • Białystok, Wierzbowa 2
  • Bydgoszcz, ul. Skarżyńskiego 8
  • Bydgoszcz, ul. Solskiego 5
  • Bydgoszcz, ul. Wojska Polskiego 16
  • Chełm, al. 3 Maja 20
  • Chorzów, ul. 3 Maja 185
  • Dębica, ul. Rzeszowska 115
  • Gdańsk, ul. Cienista 30
  • Gdynia, ul. Morska 82
  • Gorzów Wielkopolski, ul. Jana Matejki 96
  • Inowrocław, ul. Poznańska 100
  • Katowice, Brynowska 6
  • Katowice, Chorzowska 107
  • Kędzierzyn Koźle, ul. Kozielska 36
  • Kielce, Massalskiego 3
  • Kraków, ul. Bratysławska 4
  • Kraków, ul. Norymberska 1
  • Kraków, ul. Wielicka 259
  • Lublin, ul. Orkana 4
  • Łódź, ul. Kilińskiego 296
  • Łódź, ul. Puszkina 50
  • Łódź, ul. Walerego Wróblewskiego 68
  • Łódź, ul. Zgierska 104 A
  • Mrągowo, ul. Wolności 4 C
  • Olsztyn, ul. Metalowa 2
  • Opole, ul. Budowlanych 4 B
  • Poznań, Aleja Solidarności 42
  • Poznań, ul. Opieńskiego 1
  • Prudnik, ul. Wiejska 4
  • Rzeszów, ul. Okulickiego 14 A
  • Swarzędz, ul. Polna 24
  • Szczecin, ul. Ofiar Oświęcimia 14 B
  • Świdnik, ul. Krępiecka 3
  • Tczew, ul. Kwiatowa 17
  • Toruń, ul. gen. Józefa Bema 44-58
  • Wałbrzych, ul. Długa 4 B
  • Warszawa, ul. Batalionów Chłopskich 73
  • Warszawa, ul. Birżańska 1
  • Warszawa, ul. gen. Fieldorfa 41
  • Warszawa, ul. Korkowa 165 A
  • Warszawa, ul. Stalowa 60/64
  • Wrocław, ul. Bardzka 1 A
  • Wrocław, ul. Legnicka 62
  • Września, ul. Miłosławska 10
  • Zielona Góra, Lwowska 2
  • Zielona Góra, ul. Energetyków 2A

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

INFORMACJA O FUNDACJI MAM MARZENIE

Organizacja pożytku publicznego, która od 19 lat pomaga chorym dzieciom w spełnianiu ich marzeń. W pracę na rzecz Fundacji zaangażowani są jedynie wolontariusze, którzy poświęcają swój czas, aby jak najwięcej dzieci mogło zrealizować swoje wymarzone cele. Fundacja posiada 16 oddziałów, co pomaga w dotarciu do dzieci w całej Polsce.

Celem Fundacji Mam Marzenie jest spełnianie marzeń dzieci w wieku 3-18 lat, które cierpią na choroby zagrażające ich życiu. Przez swoją działalność Fundacja pragnie dostarczyć chorym dzieciom i ich rodzinom niezwykle ciekawych i niezapomnianych wrażeń. Realizacja marzeń pozwoli choć na chwilę zapomnieć im o cierpieniu, a także wniesie w ich życie radość oraz motywację i siłę do walki z chorobą.

Warto wiedzieć

W minionych 10 latach prowadzenie niepublicznej placówki wychowania przedszkolnego stało się dla wielu właścicieli interesującą propozycją biznesową wynikającą z rosnącego popytu na usługi edukacyjne w nieco alternatywnym kształcie. Bogata oferta, zwłaszcza w dużych miastach, zapewnia klientów, a to powoduje, iż liczba placówek prywatnych z roku na rok się powiększa.

Liczba przedszkoli prowadzonych przez podmioty prywatne według danych GUS w roku szkolnym 2017/2018 przedstawia poniższa tabela („Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2017/18, GUS 2018”). Tabela ujawnia różnorodność podmiotów prowadzących placówki przedszkolne innych niż jednostki samorządu terytorialnego. Zdecydowanie najwięcej przedszkoli niepublicznych prowadzonych jest przez osoby fizyczne, natomiast najwięcej miejsc mają placówki prowadzone przez organizacje wyznaniowe oraz spółki prawa handlowego. Najwięcej dzieci przebywa jednak w placówkach prowadzonych przez osoby fizyczne.

Najbardziej ekonomiczne wykorzystanie oferowanych miejsc odnotowuje się w placówkach prowadzonych przez organizacje związkowe i wyznaniowe, które także mają największą liczbę dzieci przypadającą na jeden oddział. 

Prototypem przedszkoli były ochronki. Pojawiły się one w XIX wieku. Wraz z szybkim rozwojem przemysłu oraz związanym z tym zapotrzebowaniem na pracę kobiet powstał problem zapewnienia opieki nad dziećmi matek pracujących zawodowo.

Pierwsze ochronki powstały w Anglii w 1816 roku z inicjatywy utopisty R. Owena oraz w 1824 S. Wilderspina, założyciela Towarzystwa Szkółek Dziecięcych (infant schools). Miały one dać swoim wychowankom minimum wiedzy na całe życie.

We Francji pierwsze ochronki powstawały w związku z oświatowo-społeczną działalnością pastora  ewangielickiego J.F. Oberlina. Zapewniały one dzieciom opiekę oraz przygotowanie do szkoły elementarnej poprzez rozwijanie mowy, budzenie zamiłowania do pracy, oraz do porządku. Istniały też we Francjii, a głównie w Paryżu zakłady wychowawcze dla dzieci zaniedbanych społecznie, choć były to właściwie „przechowalnie” skupiające duże ilości dzieci, dające małe możliwości pracy wychowawczej.

Na początku XIX wieku powstawały także ochronki w Niemczech. Ich organizację wzorowano na angielskich szkółkach. Zasadniczy rozwój przypadł na lata działalności F.W. Fröbla i jego „ogródków dziecięcych”.

W 1842 roku A. Cieszkowski zwrócił uwagę na złe warunki w jakich żyją dzieci na wsi oraz  na korzyści wynikające z rozwoju ochron wiejskich oraz wychowawczej opieki nad dziećmi wiejskimi.

W Polsce do czasu odzyskania niepodległości istniały dwa rodzaje instytucji przedszkolnych. Jedne to były tak zwane ochronki, spełniały one przede wszystkim funkcje opiekuńcze wobec matek pracujących. Oraz drugie oparte na określonych założeniach pedagogicznych wzorowane na ogródkach freblowskich lub domach dziecięcych M. Montessori.

Prototypem przedszkoli były ochronki. Pojawiły się one w XIX wieku. Wraz z szybkim rozwojem przemysłu oraz związanym z tym zapotrzebowaniem na pracę kobiet powstał problem zapewnienia opieki nad dziećmi matek pracujących zawodowo.

Pierwsze ochronki powstały w Anglii w 1816 roku z inicjatywy utopisty R. Owena oraz w 1824 S. Wilderspina, założyciela Towarzystwa Szkółek Dziecięcych (infant schools). Miały one dać swoim wychowankom minimum wiedzy na całe życie.

We Francji pierwsze ochronki powstawały w związku z oświatowo-społeczną działalnością pastora  ewangielickiego J.F. Oberlina. Zapewniały one dzieciom opiekę oraz przygotowanie do szkoły elementarnej poprzez rozwijanie mowy, budzenie zamiłowania do pracy, oraz do porządku. Istniały też we Francjii, a głównie w Paryżu zakłady wychowawcze dla dzieci zaniedbanych społecznie, choć były to właściwie „przechowalnie” skupiające duże ilości dzieci, dające małe możliwości pracy wychowawczej.

Na początku XIX wieku powstawały także ochronki w Niemczech. Ich organizację wzorowano na angielskich szkółkach. Zasadniczy rozwój przypadł na lata działalności F.W. Fröbla i jego „ogródków dziecięcych”.

W 1842 roku A. Cieszkowski zwrócił uwagę na złe warunki w jakich żyją dzieci na wsi oraz  na korzyści wynikające z rozwoju ochron wiejskich oraz wychowawczej opieki nad dziećmi wiejskimi.

W Polsce do czasu odzyskania niepodległości istniały dwa rodzaje instytucji przedszkolnych. Jedne to były tak zwane ochronki, spełniały one przede wszystkim funkcje opiekuńcze wobec matek pracujących. Oraz drugie oparte na określonych założeniach pedagogicznych wzorowane na ogródkach freblowskich lub domach dziecięcych M. Montessori.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *