Galeria Bronowice zaprasza na Targi Zajęć Pozalekcyjnych           

Za nami rozpoczęcie nowego roku szkolnego, warto więc przy tej okazji pomyśleć o realizowaniu swoich pasji w czasie wolnym. O tym, jaką propozycję mają dla dzieci placówki edukacyjne, artystyczne czy sportowe będzie można przekonać się 17 września w Galerii Bronowice, podczas jednych z największych w Krakowie Targów Zajęć Pozalekcyjnych.

Nauka języka norweskiego, korepetycje z matematyki, zajęcia gry na perkusji, łyżwiarstwo figurowe, balet, a może akrobatyka? Galeria Bronowice zaprasza wszystkich rodziców, którzy szukają dla swoich pociech w wieku szkolnym ciekawych kursów i zajęć dodatkowych na Targi Zajęć Pozalekcyjnych. 17 września, w godz. 12.00-18.00, będzie można zapoznać się tu z szeroką ofertą blisko 40 wystawców. Na uczestników czekają tu także specjalne pokazy i warsztaty sprawdzające umiejętności uczniów w praktyce, a także konkurs „Wiedza to potęga”. Aby wziąć w nim udział, należy zrobić zakupy za min. 100 zł, zarejestrować paragon w Punkcie Obsługi Promocji i prawidłowo odpowiedzieć na pytania w quizie dotyczącym poszczególnych dziedzin naukowych. Nie zabraknie specjalnie przygotowanych na tę okazję promocji i rabatów w wybranych sklepach i punktach usługowych, znajdujących się na terenie centrum handlowego.

Wyjątkowo szeroka oferta związana będzie w tym roku ze sportem. W Galerii Bronowice odbędzie się pokaz capoeira, będzie można także zapoznać się z ofertą lokalnych placówek sportowych i zapisać się na zajęcia judo, pływania, jazdy na rolkach, tańca towarzyskiego, tenisa ziemnego, a nawet nawiązujących do popularnych formatów jak Ninja Warrior czy Runmaggedon.    

Pełną listę wystawców, którzy zaprezentują się 17 września na Targach Zajęć Pozalekcyjnych znaleźć można na: www.galeriabronowice.pl.

kontakt dla mediów:

Aleksandra Burak, Open Media, tel. 664 716 024, e-mail: aleksandra@openmedia.pl

********************************************

Galeria Bronowice, „Miejsce na Twój Czas”, to kompleks handlowo-usługowo-rozrywkowy o powierzchni użytkowej wynoszącej 65 tys. m2. Położony w północnej części Krakowa obiekt stanowi ważne dopełnienie przestrzeni handlowej tej części miasta, stwarzając atrakcyjną ofertę dla klientów. Jedną z cech, wyróżniających architekturę Galerii, jest inspiracja krakowską secesją, w subtelny i wyważony sposób wiążąca styl Młodej Polski z nowoczesnością. W Galerii Bronowice znajdziemy sklepy znanych marek z różnych branż i usług, szeroką ofertę restauracyjną oraz szereg udogodnień dla rodziców i atrakcji dla dzieci, a także specjalną propozycję rozrywkowo-kulturalną. Znajduje się tu ponad 150 sklepów, kawiarni i restauracji, marek znanych i lubianych przez klientów m.in.: największy jednopoziomowy hipermarket Auchan, salon Media Markt, jak również dodatkowe usługi i propozycje. Należą do nich m.in.: Punkty Obsługi Mieszkańców, punkty Coworking, Strefa Rozrywki dla dzieci, Poczta Polska. Również przed wejściem do Galerii czeka szereg atrakcji – bezpieczny i kolorowy plac zabaw, stoliki i pola do gry w szachy i bule, boisko do koszykówki, skate park. Do dyspozycji przyjeżdżających jest 2 400 bezpłatnych miejsc parkingowych, usytuowanych na trzech kondygnacjach. Przed Galerią znajduje się także stacja ładowania samochodów elektrycznych, stanowiska naprawy rowerów, a także paczkomat. Inwestorem jest NHOOD Polska.

Warto wiedzieć

Zmiany, jakie dokonały się w ostatnim czasie w Prawie oświatowym, a w szczególności prawo do edukacji przedszkolnej dla dzieci w wieku 3–5 lat oraz bardziej transparentny i przejrzysty sposób dotowania placówek niepublicznych, spowodowały wzrost ich liczby. Wprowadzony w 2013 r. instrument finansowania przedszkoli niepublicznych, wzmacniający rolę tych placówek jako istotnego komponentu wspomagającego gminy w realizacji ich zadań, również przyczynił się do poszerzenia liczby podmiotów chętnych do prowadzenia przedszkoli niepublicznych w formie publicznej. 

Placówki niepubliczne ze względu na autonomię w określaniu cen swoich usług są w stanie oferować szeroki katalog usług edukacyjnych. Część z tych podmiotów decyduje się na profilowanie rodzaju swojej działalności, umożliwiając rodzicom wybór placówki ukierunkowanej na rozwijanie określonych zdolności ich dzieci. Niestety pewnym zagrożeniem dla funkcjonowania placówek niepublicznych wydają się niekorzystne prognozy demograficzne, które w dłuższej perspektywie przewidują zmniejszenie liczby dzieci w wieku przedszkolnym. Do 2025 r. prognozuje się zmniejszenie liczby dzieci w grupie wiekowej do 14 lat o ponad 501,2 tysięcy (GUS, 2014). Wszelkie niekorzystne zmiany w sektorze przedszkoli niepublicznych, również te skutkujące likwidacją tego rodzaju placówek, będą miały wpływ na kondycję budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Zmiany, jakie dokonały się w ostatnim czasie w Prawie oświatowym, a w szczególności prawo do edukacji przedszkolnej dla dzieci w wieku 3–5 lat oraz bardziej transparentny i przejrzysty sposób dotowania placówek niepublicznych, spowodowały wzrost ich liczby. Wprowadzony w 2013 r. instrument finansowania przedszkoli niepublicznych, wzmacniający rolę tych placówek jako istotnego komponentu wspomagającego gminy w realizacji ich zadań, również przyczynił się do poszerzenia liczby podmiotów chętnych do prowadzenia przedszkoli niepublicznych w formie publicznej. 

Placówki niepubliczne ze względu na autonomię w określaniu cen swoich usług są w stanie oferować szeroki katalog usług edukacyjnych. Część z tych podmiotów decyduje się na profilowanie rodzaju swojej działalności, umożliwiając rodzicom wybór placówki ukierunkowanej na rozwijanie określonych zdolności ich dzieci. Niestety pewnym zagrożeniem dla funkcjonowania placówek niepublicznych wydają się niekorzystne prognozy demograficzne, które w dłuższej perspektywie przewidują zmniejszenie liczby dzieci w wieku przedszkolnym. Do 2025 r. prognozuje się zmniejszenie liczby dzieci w grupie wiekowej do 14 lat o ponad 501,2 tysięcy (GUS, 2014). Wszelkie niekorzystne zmiany w sektorze przedszkoli niepublicznych, również te skutkujące likwidacją tego rodzaju placówek, będą miały wpływ na kondycję budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Prototypem przedszkoli były ochronki. Pojawiły się one w XIX wieku. Wraz z szybkim rozwojem przemysłu oraz związanym z tym zapotrzebowaniem na pracę kobiet powstał problem zapewnienia opieki nad dziećmi matek pracujących zawodowo.

Pierwsze ochronki powstały w Anglii w 1816 roku z inicjatywy utopisty R. Owena oraz w 1824 S. Wilderspina, założyciela Towarzystwa Szkółek Dziecięcych (infant schools). Miały one dać swoim wychowankom minimum wiedzy na całe życie.

We Francji pierwsze ochronki powstawały w związku z oświatowo-społeczną działalnością pastora  ewangielickiego J.F. Oberlina. Zapewniały one dzieciom opiekę oraz przygotowanie do szkoły elementarnej poprzez rozwijanie mowy, budzenie zamiłowania do pracy, oraz do porządku. Istniały też we Francjii, a głównie w Paryżu zakłady wychowawcze dla dzieci zaniedbanych społecznie, choć były to właściwie „przechowalnie” skupiające duże ilości dzieci, dające małe możliwości pracy wychowawczej.

Na początku XIX wieku powstawały także ochronki w Niemczech. Ich organizację wzorowano na angielskich szkółkach. Zasadniczy rozwój przypadł na lata działalności F.W. Fröbla i jego „ogródków dziecięcych”.

W 1842 roku A. Cieszkowski zwrócił uwagę na złe warunki w jakich żyją dzieci na wsi oraz  na korzyści wynikające z rozwoju ochron wiejskich oraz wychowawczej opieki nad dziećmi wiejskimi.

W Polsce do czasu odzyskania niepodległości istniały dwa rodzaje instytucji przedszkolnych. Jedne to były tak zwane ochronki, spełniały one przede wszystkim funkcje opiekuńcze wobec matek pracujących. Oraz drugie oparte na określonych założeniach pedagogicznych wzorowane na ogródkach freblowskich lub domach dziecięcych M. Montessori.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *